Allround financial met ervaring in personeelszaken, ICT en privacywetgeving
Stichting Schooladviesdienst Wassenaar is z.s.m. op zoek naar een ervaren allround financial met daarnaast ervaring in personeelszaken, ICT-beheer en privacyregelgeving voor 25,6 uur* (0.6 FTE) in de week op maandag, dinsdag en donderdag.
Stichting Schooladviesdienst Wassenaar (SAD)
De SAD adviseert en begeleidt scholen in Wassenaar op het terrein van onderwijsontwikkeling, leerlingenzorg en Passend Onderwijs. Ook is de SAD kernpartner van de gemeente Wassenaar inzake het Sociaal Team Jeugd en de VE (Vroegschoolse Educatie). Tevens geeft de SAD - samen met de lokale maatschappelijke partners - vorm aan de regie en uitvoering aan het Gezond en Actief Leven (GALA)-akkoord door het project 'Fit in Wassenaar'. De SAD is een stichting zonder winstoogmerk, die als missie heeft om een bijdrage te leveren aan een optimale en gezonde ontwikkeling van kinderen, jongeren en volwassenen.
Ben jij een gedreven financial met een brede skillset en passie voor de sociale sector en wil je hieraan een bijdrage leveren dan nodigen we je van harte uit om te solliciteren.
Werkzaamheden
Als allround financial ben je eindverantwoordelijk voor de gehele financiële administratie en speel je een belangrijke rol bij het formuleren van beleidsvoorstellen en het opstellen van (project)berekeningen. Jouw verantwoordelijkheden zijn naast het terrein van financiën, ook personeelszaken, AVG en ICT beleid en beheer. Daarnaast behoort de coördinatie en het functioneel aansturen van de twee medewerkers van het secretariaat en de financiële administratie tot je taken. In deze functie ben je tevens sparringpartner van de bestuurder betreffende financiën, personeelszaken, AVG en ICT.
Je taken omvatten onder meer de onderstaande werkzaamheden.
- Financieel controller: opstellen van de begroting, financiële kwartaalrapportages, jaarrekening en andere financiële overzichten die nodig zijn ter ondersteuning van besluitvorming.
- Project controller: inclusief het opstellen van offertes, het bijhouden van projectadministratie en het opstellen van financiële verantwoordingen richting projectpartners.
- Maken van loonberekeningen, controle van de salarisadministratie en bijhouden van wijzigingen in wet- en regelgeving op het terrein van personeelszaken.
- Verzorgen van Btw-aangiftes.
- Fungeren als aanspreekpunt van externe partijen, zoals accountant, belastingdienst, verzekeraar, e.d.
- Behandelen van personeel gerelateerde vraagstukken, zoals bijvoorbeeld het controleren contracten.
- Adviseren bij AVG gerelateerde vraagstukken en het implementeren van AVG-maatregelen.
- ICT-vraagstukken, beleid en beheer
- Coördinatie en functioneel aansturen van het secretariaat en de financiële administratie (2 medewerkers).
- Als allround financial fungeer je tevens als sparringspartner voor de directeur-bestuurder, de coördinator onderwijs & kwaliteit en de projectleider SPUK-GALA.
Wie wij zoeken?
We zoeken iemand die beschikt over de volgende deskundigheden en competenties.
- Afgeronde HBO opleiding in Finance.
- Ruime ervaring met Exact Online en een uitstekende beheersing van Excel.
- Ervaring met het opstellen van jaarrekeningen en begrotingen.
- Kennis van en ervaring op het terrein van personeelszaken, AVG, ICT.
- Ervaring met coördinatie en functioneel aansturen van secretariaat/financiële administratie.
- De salarisadministratie is uitbesteed, maar praktijkdiploma loonadministratie is een pre.
- Minimaal vijf jaar relevante werkervaring in een vergelijkbare functie.
- Een zelfstandige, proactieve, resultaatgerichte, integere en nauwkeurige werkwijze.
- Sterke communicatieve en sociale vaardigheden.
- Je bent sterk in integraal denken en handelen.
- Je bent in het bezit van uitstekende plannings- en organisatievaardigheden.
Wat bieden wij?
Een tijdelijke functie van een jaar, waarbij bij goed functioneren op termijn een vast contract tot de mogelijkheden behoort. Het salaris dat bij deze functie hoort ligt tussen de € 3.558 en maximaal € 5.997, gebaseerd op de salarisschalen in de cao gemeenten (op basis van een 36-urige werkweek), waarbij de daadwerkelijke inschaling zal worden gebaseerd op opgebouwde kennis en ervaring. Tevens is er sprake van een eindejaarsuitkering.
Informatie en reageren?
Mocht je interesse hebben voor deze vacature dan ontvangen wij graag jouw motivatiebrief voor 26 april 2024. Je kunt jouw brief sturen naar algemeen@sadwassenaar.nl t.a.v. mw. K. Wolfert. De eerste gespreksronde is gepland op 13 mei 2024 en de tweede gespreksronde is gepland op 16 mei 2024. Mocht je meer informatie willen over deze functie, dan kunt je contact opnemen met Kirsten Wolfert, directeur van de Schooladviesdienst Wassenaar, te bereiken op het volgende telefoonnummer: 06-55887791.
*) Omdat wij alle schoolvakanties gesloten zijn, werk je 25,6 uur (21,6 contracturen en 4 opplusuren) per week om 12 weken per jaar vakantie te hebben gedurende de schoolvakanties.